„Manjeti“ ostaje u Kragujevcu

Bez autora
Nov 21 2010

Kompanija “Manjeti Mareli” sigurno će u Kragujevcu podignuti fabriku za proizvodnju auto-delova, bez obzira na najavljenu mogućnost da „Fijat“ proda svoje akcije u toj firmi. Šest italijanskih firmi koje se bave proizvodnjom automobilskih delova i sklopova za „Fijat“, među kojima je i „Manjeti Mareli“, u toku sledeće godine izgradiće pogone u industrijskoj zoni Korman polje. Domaću javnost je poslednjih dana zabrinula vest da italijanski „Fijat“ razmatra mogućnost da proda deo akcija filijale za izradu sportskih automobila “ferari” i kompaniju “Manjeti Mareli”, koja proizvodi auto-delove pre nego što obezbedi većinski udeo u američkom “Krajsleru”. „Fijat“ poseduje 20 odsto “Krajslera” i planira da poveća udeo na 35 odsto kada se ostvare ciljevi plana restrukturiranja američke kompanije, koja je lane izašla iz bankrota zahvaljujući pomoći „Fijata“ i američke vlade...

„Manjeti“ ostaje u KragujevcuKompanija “Manjeti Mareli” sigurno će u Kragujevcu podignuti fabriku za proizvodnju auto-delova, bez obzira na najavljenu mogućnost da „Fijat“ proda svoje akcije u toj firmi.

Šest italijanskih firmi koje se bave proizvodnjom automobilskih delova i sklopova za „Fijat“, među kojima je i „Manjeti Mareli“, u toku sledeće godine izgradiće pogone u industrijskoj zoni Korman polje.

Domaću javnost je poslednjih dana zabrinula vest da italijanski „Fijat“ razmatra mogućnost da proda deo akcija filijale za izradu sportskih automobila “ferari” i kompaniju “Manjeti Mareli”, koja proizvodi auto-delove pre nego što obezbedi većinski udeo u američkom “Krajsleru”. „Fijat“ poseduje 20 odsto “Krajslera” i planira da poveća udeo na 35 odsto kada se ostvare ciljevi plana restrukturiranja američke kompanije, koja je lane izašla iz bankrota zahvaljujući pomoći „Fijata“ i američke vlade. Za domaće tržište je zato sa razlogom bilo prvo pitanje šta će biti sa projektom fabrike u Korman polju za auto-delove. Nadležni, međutim, tvrde da se poslovni planovi eventualnog novog vlasnika neće promeniti.

Zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković, koji je vođa tima za saradnju lokalne samouprave sa „Fijatom“, rekao je da je država iz sredstava Nacionalnog investicionog plana obezbedila 500 miliona dinara za sređivanje industrijske zone “koja će biti osnov nove srpske automobilske industrije“.

Aleksandar Ljubić, predsednik UO Grupe “Zastava vozila”, kaže za “Blic” da ne može da komentariše poslovne odluke „Fijata“, ali da njihova vlasnička struktura ne može da utiče na odluke o investiranju.

- Apsolutno stoji njihova odluka da grade fabriku u Korman polju. Mi smo bili u Italiji i automobil je već gotov. Zna se šta će ko da pravi na njemu. Eventualna promena vlasničke strukture u “Manjeti Mareliju”, ako „Fijat“ ikada odluči da ga proda, ne može da utiče na ovaj projekat - izričit je Ljubić.

Kako potvrđuje Nebojša Zdravković, definitivno je potvrđen spisak od šest firmi koje će da prave najvažnije delove i sklopove za „Fijat“.

- Novi model automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu treba serijski da počne da se pravi u početku 2012. godine, dok će probna proizvodnja krenuti već u novembru 2011. godine. Do tada sve što je država preuzela na sebe mora da bude završeno. To znači da će biti završen autoput do koridora 10, što je osnovni uslov koji Italijani traže, a uz to i sve što je potrebno da Italijani unutar industrijske zone razvedu svoju infrastrukturu. „Fijat“ će po ugovoru zaposliti u svojoj fabrici 2.433 radnika, a komponentaši će uposliti još tri do četiri puta više radnika - kaže Zdravković.

„Fijatu“ malo tržište Srbije

Firme koje će po odobrenju „Fijata“ prve izgraditi svoje fabrike u Korman polju praviće sve vitalne delove za automobile, pre svega za novi model „Fijatovog“ vozila koji će se, kako je menadžment ove kompanije najavio, prodavati uglavnom na tržištu EU. Kako su za “Blic” izjavili izvori iz „Fijata“, tržište Srbije je suviše malo i siromašno za najmoderniji automobil, pa će još nekoliko godina njemu biti namenjen model „punto“ zbog ekonomičnosti i cene koju subvencioniše država.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik